onsdag 11 mars 2015

Yoga med Anna

Fortsätter mina onsdagsmorgnar med Yoga hos Anna på Studio Edsviken. Jag har upptäckt att min negativa inställning till yogan har börjat att lösas upp. Kan delvis bero på att personkemin mellan mig och Anna är super. Hon har ett lugn och en ärlighet som jag respekterar jättemycket hos en person vilket gör att jag kan gå dit och vara mig själv. Inte skämmas för att vara den stelaste osmidigaste i rummet. Självklart tar jag mattan längst bak;)
Det är någon slags hatkärlek som har infunnit sig hos mig. Jag kan på något sätt längta till onsdagsmorgon. Det är fortfarande galet jobbigt och svetten bara rinner, bara på mig, inte på någon annan. Ja jag kollar på andra, har inte kommit dit än då jag kan gå in i mig själv och bara fokusera på mitt inre jag. Hur kan alla se så oberörda ut? Jag står ju bara och skakar! Men såklart, det tänker nog folk om mig också när jag har sprungit 7 timmar i skogen. Någon dag kommer jag också stå i hunden helt oberörd med hälarna i golvet.
Blir fortfarande stressad av att alla andra andas, jag andas ju inte alls! Kommer på mig själv ganska ofta under passet när Anna säger att man ska andas in när man går ner i planka och andas ut när man går upp i hunden, vaddå andas?! Ja just det tänker jag och börjar snabbandas för att få någon luft över huvud taget:)
Men en sak i taget, nu fokuserar jag på att lära mig övningarna, så tar jag andningen sen. Kan ändå känna att det har skett en liten förändring i min stelhet. Har heller inget behov av att gå till naprapat Anna längre utan bara hos yogaAnna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar