onsdag 5 november 2014

Järvaleden

Jag har varit ute och reket en ny led idag! Nu är det min tur att bjuda över mina löparvänner till norra sidan om stan. Då måste jag ju bjuda dem på något riktigt fint och härligt. Inte så lätt att hitta en slinga på 25km där det helst inte ska finnas någon asfalt alls och gärna så lite grusvägar som möjlig. Det är i alla fall så jag gillar det:)

Åh jag blev alldeles förälskad i denna led på en gång, fantastisk skog och lagom teknisk terräng med lite rötter och väldigt mycket blöta diken att ta sig över. 

Jag använde mig av terrängkartan och rekade ut en härlig runda som jag uppskattade skulle vara ca 25km. Men orientering och kartläsning är inte min starka sida så självklart sprang jag fel. Helt plötsligt var jag tillbaka på samma ställe där jag ungefär hade passerat vid 10km och nu stod klockan på 13km, och jag visste nu att enligt kartan hade jag ca 15km kvar till bilen. Ajajaj! Inte orkar jag springa 3mil, hade ju ingen energi med mig alls, bara vatten och jag var redan rätt trött i benen. 
Var e jag?! Inte en orange markering i sikte;)
Visste att jag skulle springa längs med översjön på vänstra sidan av den så när jag kom till änden av sjön kom jag på järvaleden igen, och här fick jag verkligen njuta av fantastisk natur. 


Så nu välkomnar jag mina löparvänner att springa denna fantastiska runda med mig! Enda nackdelen att springa i skog nära city och nära stora motorvägar är att trots lugnet som infinner sig i skogen så hör man motorvägens brus och utryckningsfordonens sirener, men vad gör väl det när man får så mycket annat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar