söndag 9 november 2014

Upplandsleden

Jag fortsätter med mina sköna söndagspass någonstans runtomkring Stockholm. Det har liksom blivit som en grej att jag testar nya leder och skogar varje gång jag tar mig ut.
Idag blev det fantastiskt underbara Upplandsleden med start i kalhäll, Stäket, och slut vid Rosersbergs slott. 21 härliga trailkilometrar.

Det är så härlig att bara ta sig ut och följa en karta och inte alls veta vad man har att vänta. Och som alltid så möter man bara helt underbar svensk natur! Du kan ju aldrig komma ut på dessa platser om du inte vandrar, springer eller cyklar (MTB). 







Det krävs en del logistik dock för att göra en sån här runda när man springer från en punkt till en annan. Så tanken var att vi skulle ställa bilen vid start och bli hämtade av en av våra män och därefter åka förbi och hämta upp den andra bilen. Ja ni hör ju hur krångligt det blir, men vad gör man inte för sin trailrunning?! Men idag blev det lite ändringar då min stackars vän fick problem med knät ganska tidigt och kände att hon ville vända tillbaka inan det blev för sent. Så hon tog sig tillbaka till bilen och väntade så snällt på oss och hämtade upp oss utanför Rosersbergs slott som var vårt mål. Tack Jessica för det! 


Vilka underbara vänner man har som står redo med bilen för hemtransport! Det är kärlek det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar