fredag 21 november 2014

Ont om tid-träning!

Idag hade jag bara ca en halvtimme att avvara på träning. Kände inte för att sticka ut och springa utan satsade på lite funktionell styrka och tänjning istället. Sanningen är den att har man bara en halvtimmes löpning vet man att man måste hålla ett så högt tempo som är svinjobbigt, så nej jag orkade inte det idag helt enkelt:) Fick bli hemma på vardagsrumsgolvet.

Värmde upp med 10 min på crosstrainern, ja vi har en sådan hemma. Köpte en sån innan jag förstod tjusningen med löpning.

Därefter 3st tabataintervaller med två olika övningar i varje tabataomgång.

Tabata 1: Utfall med skivstång 4ggr (två per ben), 4st rumplyft med ett ben i luften



Tabata 2: Armhäningar 4 ggr och kettlebellsving 4ggr

Tabata 3: Planka rak 4ggr och sidoplanka 4ggr (2ggr per sida)






Sedan avslutade jag med lite tänjövningar. Vilket är min största svaghet. Är så sjukt stel! Så jag tänkte utmana mig själv att göra lite tänjövningar fram till jul så kanske jag vågar gå på en yogaklass efter det;)
Vira in handen under benet, och sen göra cirklar åt båda hållen. Både bra för fotleder och höften. Inte alls skönt detta. Springer hellre två mil i skogen än gör detta i två minuter.

Sitta på huk och försöka sträcka upp armarna och titta framåt utan att trilla bakåt är nästan omöjligt för mig, så ni fattar hur stel jag är! Men jag jobbar på det, så några klarar jag av iaf. 

Trycka upp med höften, så gott det går. Ja precis, så gott det går... fortsättning följer!




Klar för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar