måndag 2 mars 2015

Åda Wildboar Race

Säsongens första lopp! Och jag tror också att det kommer bli det bästa på hela året! Helgen är full av härligheter. På fredagen har man möjlighet att lyssna på Kristina Paltén, kvinnan som har världsrekordet på löpband, 48 timmar!!! Snacka om mental styrka, henne vill man inte missa!
På lördagen finns det ett lopp för alla oavsett om du är nybörjare eller elit. Om det är någon gång du ska pröva på att springa i skogen så är det på detta lopp. Underbar och rolig terräng. Så har du gått och funderat på om du ska springa något traillopp men inte vågat så är det perfekt tillfälle nu att pröva på, 3km är ju perfekt för första gången. Även under lördagkvällen kommer det två coola killar och föreläser. Elov Olsson och Johan Lantz som är grymma bergs- och ultralöpare. Det är premiär för deras föreläsning på wildboar, så missa inte!

Själv ser jag så mycket fram emot att äntligen få springa min första ultradistans. Värmer upp med sprinten på fredagen och laddar upp med god vildsvinsmiddag och hoppas på lite bra tips på mental styrka inför ultran på lördagen:) Antar att man kommer vara rätt mör efter ett antal timmar i tuff terräng och distansrekord. Så då blir det perfekt med lite After Run och inspirationsföreläsningen av Elov och Johan och avsluta denna grymma helg med en god viltmiddag. Sen tror jag att jag kommer sova gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar