torsdag 5 mars 2015

Backträning!

Idag var det slut på vilan! Eller vila, vet inte om det är att vila att springa 40km sörmlandsled och 12km terräng från sthlm city och hem. Men slut på vilan menar jag att det är dags att lägga in ett zon 3-pass. Alltså Högre puls än sin tröskel. Det ska vara Jobbigt!!! Så backpass fick det bli idag eftersom det snart stundar en ultra i den underbart kuperade terrängen  på Åda Wildboar Race i april som Art of Running i samarbete med Salomon trail Tour anordnar.
Men backpasset blev seeeegt! Jag värmde upp 1,5km till en liten rundslinga där upplägget var att springa denna lilla rundslinga som inkluderar en uppförsbacke (ganska brant) ca 100m plant, en nedförsbacke och ca 200m plant, denna lilla runda skulle jag springa i ca 20 min där flacken fick bli min joggvila. Perfekt att träna lite utförslöpning också. Men jag var seg idag, fortfarande tung i bröstet sedan förkylningen och ingen spänst i benen över huvud taget. Men jag bet ihop och körda mina 20 min runt, runt, runt... inte i högsta tempot men jag gjorde det iaf. Får bli en repris på detta pass. Sen blev det lite längre nedjogg i lugnt tempo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar