måndag 3 november 2014

Måndagsreflektioner

It's all about smiles, not miles! Var det en klok löparvän som påminde mig om i morse, vilket är så rätt! Sen jag började springa trail har jag ändrat min inställning till löpning helt och hållet. Känna lugnet av det tysta, njuta av det vackra! Fortsätter du att springa så blir du naturligt bättre. För vem springer du? För vem ska du prestera? Det är bara du som dömer din prestation. Så släpp det och njut! Jag har fått så många nya underbara vänner genom löpningen, spelar ingen roll hur gammal man är eller vad du har sprungit tidigare. Att springa tillsammans med en 70-årig ’gubbe’ som berättar om hur han springer överallt i hela världen, som utmanar sig själv att springa till varje simhall i hela Stockholm, det är så häftigt!
Igår när jag sprang mitt långpass tillsammans med 5 andra löpare fick vi invänta en som hade lite ont, vilket är en självklarhet. Hade det varit för ett halvår sedan hade jag stått och kollat på min klocka och blivit stressad över att jag missar bra träning, det var förr och det ska aldrig komma tillbaka. Jag älskar mina långpass som jag oftast springer med vänner och nästan varje gång sista månaden har det följt med en ny löpare som jag fått lära känna. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar