måndag 17 november 2014

Måndagsreflektioner

Idag är det måndag och även måndag efter en tävlingshelg. Det känns lite tomt när Wild Boar har sprungits. Som vanligt inför tävlingar får jag sådana sjuka tävlingsnerver, blir alldeles nervös redan en vecka innan loppet går av stapeln. Jag analyserar, funderar och blir nervös. Så när det är över blir det faktiskt alldeles tomt på riktgt. Förstår nu när jag skriver detta att det nog är lämpligt att skaffa mig någon typ av mental coach. Jag är i min natur en rätt stressad och rastlös person som hatar att sitta still och det sättet som får mig lugn är genom aktivitet. Det absolut värsta jag vet är att ligga på ett Spa i tysthet, då blir jag stressad och rastlös kan jag lova! Min mentala avkoppling får jag när jag är ute och springer. Gäller väl att hitta en balans som med allt annat i livet. Gäller framför allt att inte ställa för höga krav på sig själv och istället vara stolt över det man presterar. Stanna upp och njuta på vägen, det behöver jag verkligen bli bättre på!
Nu ska jag njuta lite och därefter ladda om för nästa stora utmaning som sker i januari, mitt första trailmarathon. Så det är bara att ladda om och på´t igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar