söndag 26 juli 2015

Min första MTB-upplevelse

Jag är verkligen ingen cyklist! Kan knappt cykla på en damcykel. Och ändå väljer jag MTB som en alternativ träningsform till min löpning. Funderade länge på vad jag kunde välja. Styrketräning och yoga/soma moves kör jag redan som komplement. Längdåkning på vintern e ju kul, skulle rullskidor kunna vara nåt? Nej inte min grej att åka runt på astfalt. Simmning? Haha jag som har respekt för vatten vilket skämt. Så var det ju det där med att ta sig ut ur sin comfortzone! Så MTB fick det bli, då kunde jag ju ändå hålla till i skogarna där jag trivs och mår som bäst. Dags att ta sig ut på första rundan...

My god!!!! Jag föll pladask direkt! Det gick rätt bra, endast två vurpor och båda när jag nästan stod stilla såklart. Det där med att klicka ur clipsen... Rädd som fan på tekniska stigarna (såklart ville jag in i skogen direkt, thats who I am;)) men sån sjuk adrenalinkick så jag var uppe i det blå från start tills jag somnade på kvällen! Min kropp är rätt hormonkänslig och all denna adrenalin och endorfiner som pumpade ut ur min kropp gjorde mig alldeles hög! Hög på träning och hög på livet! Snacka om medicin för själen! Träning är livet!








Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar