tisdag 14 juli 2015

En vanlig tvåmilsrunda

Regn, regn, regn! Två mil i ösregn! Men det är inget ovanligt denna sommar! Bara att bege sig ut trots att regnet öser ner. Två minuter ute, sen e man dyngsur. Men hörrni vet ni vad, jag älskar det! Jag älskar att springa i regn! Sån frisk och skön känsla. Man slipper känna att man blir varm och svettig. 



Det är så underbart att jag bara en kilometer bort från stugan har några av de vackraste etapperna på sörmlandsleden att springa på. Längs med bråviken och väldigt mycket tekniska partier, precis så jag vill ha det. 

Blött!!!


Efter ca 6km skogsväg och lite grusväg kommer jag till denna fantastiska stigning. Upp på simonsberget som är en av mina favoritplatser. Magisk utsikt och alldeles lugnt och stilla! Finns en liten bänk uppe på toppen där jag bara för en kort stund brukar slå mig ner för en liten energiboost!



Fantastisk löpning genom blåbärssnår och fin skog.



Just såhär galet lycklig är jag efter en grym löprunda. Det är inget fejkface utan jag är på riktigt så här GALET glad! I love running, I love trailrunning, I love natural runnnig and I definitely love runnning in the rain:)

Namaste!

Puss & Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar