fredag 13 februari 2015

Utmaning 4!

Denna vecka blir det löpning som blir fokus. Tänkte lägga upp två olika alternativ till pass.

1. Lättare variant. Värm upp i ca 15 minuters lugn löpning. Därefter fartlek i 15min. Fartlek är precis som det låter, du leker med farten. Finns egentligen inget rätt eller fel här. Hitta ett sätt som passar dig. Exempel: öka tempot mellan olika lyktstolpar. Därefter jogga ner i 15 min. Så har du helt plötsligt sprungit i 45 min. Strunta i hur långt du har sprungit utan bara att försöka vara igång och ha roligt.

2. Tempopass eller tröskelpass. Lite tuffare variant. Värm upp ca 15 min. Därefter kör du 3*8 min i din tröskelfart. Med 3 minuters vila mellan varje. (lite snabbare än milfart). Nedvarvningsjogg i 15 min.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar