fredag 6 februari 2015

Utmaning nr 3.

Fredag och dags igen! Hur går det för alla? Hoppas att någon gör mig sällskap. Jag vet att jag har två som är med mig iaf. Tack Marie och Maria för att vi tillsammans blir starkare (och lite snyggare:)).

Denna vecka ska jag ge er en sjukt rolig utmaning som är en tävling. Jag har lånat den av Jessica Norrbom som driver fortasana. Hon är personlig tränare och har bootcampliknande pass utomhus i sollentuna.
Så gör denna tillsammans med din man, granne eller vän. Jag har pratat om denna övning tidigare men gör det igen för det är så galet roligt så fort det är tävling:) Man behöver inte tävla med någon om man inte vill. Istället kan man använda sig av halva kortleken (hela för den som vill ha en extra tuff utmaning) och göra ett kort efter hand.

Utmaningen går till såhär:
Ha en hel kortlek, inklusive jokrarna. Dra varannat kort (ni behöver såklart inte vänta på varandra) och gör antalet repetitioner som kortet visar. När du är färdig tar du ett nytt kort. Den av er som tar flest kort vinner. Gillar ni inte att tävla så kör bara tillsammans och se det som att båda är vinnare för att ni har utfört ett roligt träningspass tillsammans. Viktigt: Gör övningarna rätt, slarva inte med tekniken bara för att det ska gå fort.
Knekt= 11 rep, Dam = 12 rep, Kung = 13 rep och Ess = 14 rep.

Hjärter = Burpees
Spader = Benböjshopp
Klöver = Armhävningar
Ruter = Saxhopp (två hopp, ett per ben = 1 gång)
Joker = 5 av varje övning

Exempel: Hjärter 4 = 4st burpees, klöver knekt = 11st armhävningar osv...

Är det någon av övningarna som ni inte gillar så byt ut en. Men försök att få med minst
en pulshöjare för att få ut mer av träningen.
Själv ser jag så mycket fram emot att knäcka min man i burpees:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar