måndag 9 februari 2015

Svettigt värre!

Nu är det gjort! Galet jobbigt! Tröskeltestet var ändå rätt okej. Men VO2-MAX var svinjobbigt. Jag har otroligt svårt att ha masker för ansiktet, får panik. Så jag var lite orolig för att jag inte skulle klara av detta test. Men det gick bra. Fick en obehagskänsla direkt när han satte på masken, men han var grymt peppande så jag fixade det. Men jag tror att jag hade orkat längre utan masken för ansiktet. Tyckte att det var svårt att andas ordentligt, blev så mycket snabbandning och inte ner i magen. Så när jag kände att jag inte pallade mer fick jag nästan lite panik. Men jag fick bra värden ändå;)

Han tyckte att jag hade bra löpteknink också och det kändes ju skönt att höra eftersom jag har jobbat på den en del. Självklart sa han att den var mer fördelaktig, om man pratar löpekonomi, i skogen där jag håller till. Hade jag varit asfaltslöpare hade han nog filat lite på tekniken;)
Idag fick jag också känna på lite asfalt mot trail, det är ju två världar som möts där båda vill sprida sin kunskap de tror på. han tyckte jag skulle springa mina tröskelintervaller på löpband för att maximera min träning. Men såklart sade jag ju absolut inte på den;) Vi möttes på att jag iaf skulle hitta en lite planare grusväg;)

Så nu blir det ännu hårdare träning. Nu har jag fått ett ungefärligt svar på vart jag ska ligga. Jag vet min förmåga och nivå så nu ska jag bli absolut bäst! Bäst på det sättet jag kan bli bäst på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar