fredag 23 januari 2015

Underbar löpning i snön!

Fantastisk runda i pulserande snö idag! Älskar denna underbara snö och jag är väl en av få som inte länktar till vår och sommar. Absolut kan jag förstå tjusningen med våren, men sommaren är bara varm och stressig av att saker och ting ska hända hela tiden (så jag fungerar under semestern;)). Det värsta av allt under sommartid är de hemska ormarna, alla rötter är ormar:). Detta är kanske inte ett problem för astfaltslöpare. Men för mig som springer i skogen hela tiden så springer jag på minst en orm varje gång. Även om det bara är en koppis så blir jag lika rädd för det. Så ja, jag älskar denna årstid mer än något annat. Bara se...
Idag blev det 15 härliga kilometrar i skogen. Lugnt och skönt och ingen fokus på klockan. Sen blir det ju inte så skönt efter ett tags pulserande i snö och alla backar. Men fokus låg inte på tid utan på att vara ute länge. Vilket är mitt fokus just nu. Hellre många timmar i skogen än fokus på hastighet. 
Tjing tjong, ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar