fredag 23 januari 2015

Första utmaningen

1000-utmaningen

10 st övningar och gör 100 repetitioner av varje övning = 1000 repetitioner

Övningarna är:
1. Sidoplanka med höftlyft (50 lyft per sida)
2. Armhävningar (knä eller på tå)
3. Rygglyft med latsdrag
4. Höftlyft
5. Tricepsdips
6. enbensböj med eller utan hopp beroende på hur mycket puls du vill ha
7. Bergsklättraren
8. rumplyft, ben upp i luften stå på alla fyra 50 per ben
9. axelpress
10. benböj alternativt benböjshopp

Jag gjorde alla mina under lunchen. Tanken är att man ska göra en övning åt gången för att riktigt bli trött i muskeln du arbetar med. De övningar jag tyckte var tuffa gjorde jag två tillsammans. Tillexempel gjorde jag armhävningar varvat med mage och tricepsdips tillsammans med rumplyft. Viktigt att fortsätta ha rätt teknik under hela övningen.

Denna övning går att variera beroende på tid och vilken nivå man är på. Känner du att det blir för mycket med 100 reps så kan du göra 75 eller 50. Hinner du inte göra alla tio övningar på en gång så dela upp dem under veckan.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar