måndag 12 januari 2015

Måndagsreflektioner

Varför är det så mycket svårare att få till träningen under semestern? Andra kanske tycker att det är då de verkligen kommer igång eller att det är då de verkligen får tiden till att träna. Själv blir jag så sjukt mycket mer effektiv när tiden är knapp och att man måste planera in träningen antingen tidig morgon eller inklämd på lunchen. Så både jag och min kropp är glad över att vardagen är igång igen och allt är som vanligt. Men en sak har jag verkligen fått träna på och det är den mentala biten. Med tre små barn hemma i tre veckor är det fler än jag som längtar tillbaka till vardagen. Svårt att tillfredsställa barnens behov under tre veckor så att alla blir nöjda. Så verkligen mental träning när tre små vildar springer runt i huset och skriker: 'Blä blä blöja...' tills någon viker ner sig och börjar gråta. Andas Eleonor, andas! Gör en solhälsning eller nåt...
I´m back! Och nu big time för denna termin är det träning inför mina första ultradistanser. Den första i april, när Åda Wild Boar race går av stapeln.
'Train Hard, Fight Easy´ som min man brukar säga (kustjägaren livet ut:) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar