måndag 12 januari 2015

Första dagen med dubbla pass

Håller på att klura ut hur mycket jag ska träna och vad jag ska träna på för att komma dit jag vill. Börjar första dagen efter julledighet med två träningspass.
Ett på morgonen där jag värmde upp med 30 min på crosstrainern och därefter styrka och några tänjövningar. Som vanlig var det tänjövningarna som gjorde mest ont.
Fick tips om en bra benövning av min bror som tränar kickboxning. Där du ska köra benböj med skivstång till låten Flower av Moby. Se video, så sjukt jobbigt men också galet kul. Älskar den låten. Kommer från filmen Gone in 60 sekonds som också grymt bra för övrigt:)
Därefter körde jag 3 Tabata-omgångar. Första med enbensutfall med vikt. Andra körde jag armhävningar och rygglyft och sista körde jag magrotationer med viktplatta och planka. Sen avslutade jag med lite tänjövningar som jag fått av min yogainstruktör.



OBS!!! Det är inte jag på bilderna!
 
På eftermiddagen sprang jag en kort runda i skogen ca 7km. Helt underbart härligt med all denna snö. Man såg inga stigar så det var bara att springa på, precis som jag gillar. Det var jag och ett rådjur och ett par kaninöron i skogen. Helt fantastiskt. Alldeles tyst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar