fredag 8 maj 2015

Blä för långa intervaller!!!

Jag kan ju ärligt säga att långa intervaller är bland det värsta jag vet. Skulle långa intervallerna göras i backe är det mer okej, haha konstigt men sant. Springa lagom snabbt på flacken under en längre tid är det värsta jag vet! Därför gör jag det väldigt sällan. Men känns som att det är något jag måste börja göra oftare med tanke på gårdagens intervallpass. Sviiiiinjobbigt och då gjorde jag ändå korta långa intervaller. Det här med att springa 8-10 tusingar är jag inte riktigt redo för ännu;) Men för konditionens skull är det bara att bita ihop och köra!
Gårdagens upplägg var:

  • 10 min uppvärmning med lite löpskolning och två stegringslopp
  • 2x4min, 2x3min, 2x2min med alva intervalltiden i joggvila. 
  • 10 min löpning 
  • styrkepass med 1 tabataplanka, 50 armhävningar och 50 utfall
  • 5 spurtar i 40-sekundersbacke
  • 10 minuters nedvarvningslöpning
Kände mig nöjd. När tekniken satt gick intervallerna i 4-tempo, då flyter det på bra. Men så fort jag tappar tekniken, för mig blir "hjulen" på benen kortare, och då får jag kämpa hårdare trots att tempot sjunker till 4.15-4.25-tempo. Grrr, suck att det ska vara så knöligt.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar