tisdag 7 april 2015

Semesterträning = omöjligt!

Jag fattar inte hur svårt det kan vara! Jag har såååå svårt att få till träning när hela familjen är ledig. Jag fungerar bättre när tiden är knapp och man ska planera vardagen för att få in träning mellan alla barnens aktiviteter och en man som gör megakarriär. Men på något sätt får vi ihop det och vardagen funkar och är rätt härlig.
Så blir det semester och allting bara står stilla. Tror att det beror på att när vi väl är lediga tillsammans hela familjen och för en gång skull kan äta frukost tillsammans, göra aktiviteter tillsammans och äta middag tillsammans är det svårare att få till ett par timmars träning varje dag. Men det kanske är just det här familjen behöver, så så får det bli.
Det viktigaste med att ha en aktiv livsstil med mycket träning och löpning är att det ska vara lustfyllt och roligt. Du ska vilja ta dig ut och springa, det ska inte vara ett måste. När det gäller mig måste jag inse att träningsveckorna ser lite annorlunda ut för att få livspusslet att gå ihop. Då gäller det att bara gilla läget och inte bli stressad av att jag får två mil mindre en vecka, saker händer, barnen blir sjuka, dagis är stängt osv.
Men det gäller det att hela familjen mår bra och är lycklig och att allt pussel passar för alla. I slutändan kommer jag ändå att stå på toppen av berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar