tisdag 21 april 2015

Mot nytt mål!

Nu har det gått två dagar sen den fantastiska helgen i Trosa och Åda Wildboa-race! Kroppen känns pigg och fräsch och jag börjar nu blicka fram mot nya utmaningar. Mitt första mål är nått, jag har blivit en Trail-ultrarunner!!! Kan säga det flera gånger, känns så bra!!! Har verkligen hittat hem! Så nästa mål blir att försöka öka tempo, inde distans. Har både Kilians Classic och AXA Fjällmaraton framför mig i sommar som jag ska träna till. Så nu har jag några mål och ska fokusera på detta:


  • Flera mil i veckan för att vänja benen. Det var detta som hindrade mig från att öka tempot på Wilboar-race.
  • Ännu mera backträning. Längre backar under längre tid för att träna uthålligheten.
  • Mera teknikträning, hitta svåra tekniska trailpartier att öva på.
  • Ufförslöpning! Våga släppa på farten!
  • Kost! Viktigt att få i sig rättenergi, näring osv. 
  • Fotträning. Fotleder behöver stärkas och mjukas upp:)
  • Ännu mera yoga och soma moves. Målet är att få bort min stela helt orörliga bröstrygg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar