lördag 6 december 2014

John Bauerleden

Jag fortsätter att utforska nya leder i Sverige. Denna gång var det Huskvarana och John Bauerleden som fick leverera underar traillöpning. Jag och min man skulle bo över en natt i Jönköping för att äta på Tommy Myllimäkkis restaurang Sjön. Då passade vi på att springa en härlig runda. Stackars min man som inte alls hittat tjusningen med löpning tvingades med för att stilla min hunger efter pröva nya leder och natur att springa i. Efter lunch på ett mysigt fik på Kaxholmen parkerade vi bilen där John Bauerleden startar. Så fick det bli ett snabbt ombyte i bilen:)





















Sen startade vi...uppför!! Den underbara utsikten som vi började med  i Huskvarna naturreservat var ju helt magisk!


Därefter följde leden längs med bergskammen med vättern vid ens sida, rätt mäktigt! Därefter vek leden av och in i fantastisk lövskog. Vi är ju mer vana vid mörk murrig barrskog här i uppland så det var underbar löpning på dessa orangefärgade stigarna. 



Här har de verkligen tänkt till! Inga hala spångar här inte, det hoppas jag att andra leder också tar efter. Spångar höst- och vintertid är livsfarliga!

Sen kom vi in i lite mer murrig barrskog och då låg det fortfarande snö kvar på marken, lycka! Även om det var lite så var det tillräckligt för att göra mig överlycklig, saknar denna vackra vita snö!!




John Bauerleden går hela vägen till Gränna så jag har ju mycket kvar att se. Men de ca 17km vi hann med var helt underbara och jag ser fram emot att fi springa mer timmar på denna vackra led. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar