fredag 21 augusti 2015

Akupunktur!

Första gången! Oh my god! Inte alls skönt att sticka in nålar i helt galet spända muskler!!! Men det är bara att bita ihop för förhoppningsvis funkar det och min axel blir iaf lagom okej igen. Jag bröt armen strax under "axelkulan" när jag var 14 år och sen dess har den varit helt orörlig. Detta har lett till att jag kompenserat min rörlighet på annat sätt som gjort att jag nu är i princip helt orörlig i min ovandel. Nu när jag blivit mer seriös med min löpning och även annan träning har min axel börjat begränsa mig. Bla genom att jag får ont i ryggen men också min andning. När jag var uppe i Åre under AXA-veckan och skulle ut och springa låste sig hela bröstkorgen och jag fick knappt någon luft när jag sprang. Då var det bara för mig att inse att det var dags att ta tag i den där förbannade axeln.
Och här e jag nu, första besöket hos underbara Anna Glad som driver Studio Edsviken (snart Happy Moves). Hon har tagit sig an min axel och för första gången i mitt liv vågade jag prova akupunktur.

Nu håller jag verkligen tummarna för att detta ska bli bra. Anna var väldigt noga med att säga att det här tar tid, att vi behöver jobba med axeln länge innan den blir bra. Haha, hon känner mig nu tålamod är inte min starkaste sida. Det bästa med dagen var att hon sa att jag kan fortsätta springa lika mycket som jag gör idag, detta kommer inte att påverka. Yes!!! Så då drar vi igång rehab 2015!

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar