onsdag 22 oktober 2014

Styrketräning!

Försöker få till två styrketräningstillfällen i veckan. Min kompis Jessica driver ett företag som heter Fortasana där hon leder både cirkelträning och mammabootcamp. All träning sker utomhus med fokus på funktionell styrka. Många av övningarna använder vi bara kroppen som redskap men också TRX som är min favorit, medicinboll och gummiband. Söndagar och onsdagar kör hon slut på mig med olika övningar som verkligen är bra för min löpning.
Gårdagens pass var vi i en lekpark och det såg ut såhär:
3 stationer med 3 övningar på varje station
2 varv på varje station, första varvet 1min/övning, andra varvet 45sek/övning
Därefter körde vi lite mage med fokus på de inre magmusklerna.
Övningarna var:
station 1: rygghävning mot stång, planka i TRX med benindrag, rumplyft med benindrag i TRX


station 2: armhävning med gummiband, rygglyft med armdrag, explosiva squats
station 3: Burpees, axellyft med gummiband, benböj ta med medicinboll och lyft över huvud och kasta ned.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar